#1 2009-12-28 21:20:38

Emi Ps3

PS3 Administrator

Zarejestrowany: 2009-12-27
Posty: 22
Punktów :   

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

http://merlin.pl/Dragon-Age-Poczatek_Electronic-Arts,images_big,29,EAP03806313.jpg

platforma: PlayStation 3
nośnik: Blu-ray Disc
HDD: brak instalacji
developer: BioWare
wydawca: Electronic Arts
gatunek: RPG
premiera:23.11.2009 (PL)
Lokalizacja: lektor, napisy
Gra dozwolona od : 18+
gracze: offline 1

zalety: rozbudowanie, długość przygody, grafika (od strony artystycznej), muzyka

wady: odtwórczość, dialogi, grafika (od strony technicznej)












Dobre, zachodnie RPG jest stosunkową rzadkością na konsolach. Dragon Age: Początek miał za zadanie zmienić ten stan rzeczy. Chłopaki z BioWare niejedną legendę gier fabularnych mają na swoim koncie, toteż oczekiwania Graczy były duże. Dodatkowo zajawkę podsycały śmiałe przechwałki twórców, pewnych swojego najnowszego dziecka. Życie nie raz pokazuje jednak, że przerost ambicji nad umiejętnościami bywa zgubny. Czy Dragon Age, jak to obiecywał developer, stał się bestią pożerającą konkurencję? A może to tylko kawał spasłego jaszczura, który zjadł własny ogon?


Widzieliście jeden z filmików promujących grę? Garstka podróżników wspina się po ośnieżonym masywie górskim (scena rodem z Władcy Pierścieni), po czym niespodziewanie wpada na hordę potworów. Rozpoczyna się prawdziwa jatka, kończyny lecą na prawo i lewo, krew tryska gdzie popadnie, po czym nadlatuje smok, żeby zakończyć całą tą imprezę. No i kończy... ale z mieczem w czaszce. Świetna choreografia, wyśmienity render, a wszystko to w akompaniamencie pompatycznej muzyki doprawionej rockowymi wstawkami. „Nieźle” pomyślałem, „może być ciekawy tytuł”. Po kilkudziesięciu godzinach spędzonych z grą mogę stwierdzić, że twórcom prawie udało się oddać klimat trailerów. Prawie robi wielką różnicę…

Keczup zamiast krwi
Twórcy zapowiadali, że Dragon Age to ich powrót do korzeni fantasy. Takie Baldur’s Gate nowej generacji. Z butą chwalili się, że wymyślili własny, oryginalny oraz mroczny świat, który zauroczy i wciągnie Gracza. Faktycznie, królestwo Ferelden zostało stworzone od podstaw, razem z własną historią, terminologią, geografią, a także obowiązkowym wielkim złem w postaci mrocznego pomiotu. Pomiot to plaga kreatur mało towarzyskich, które wolą mordować niż bratać się z innymi rasami zamieszkującymi krainę. Zadaniem Gracza będzie dołączenie do Szarych Strażników (zakonu, który założony został by walczyć z pomiotem), oraz zażegnanie niebezpieczeństwa jakie grozi całemu światu. Oryginalne? Niespecjalnie. Niemal całe Dragon Age to festiwal klisz i motywów znanych dostatecznie dobrze zarówno z literatury jak i innych gier. Kolejna bajeczka o grupie śmiałków broniących świat przed wielkim złem to tylko czubek góry lodowej. Zdrady, tajne stowarzyszenie stojące ponad podziałami, napięcia rasowe – wszystko to było już w niejednej opowieści fantasy. Z drugiej strony nie można twórcom odmówić pieczołowitości w tworzeniu spójnego świata, dzięki czemu z czasem może on wciągnąć Gracza. Trzeba po prostu przymknąć oko na całą tą ściemę o zupełnie oryginalnym uniwersum. Z całym szacunkiem dla scenarzystów z BioWare – nie ta liga panowie.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kraby.pun.pl www.itachiworld.pun.pl www.granarutoonline.pun.pl www.ewf-e-fed.pun.pl www.ntsd.pun.pl