Avatar
platforma: PS3
nośnik: Blu-ray
HDD: 2,6 GB
developer: Ubisoft Montreal
wydawca: Ubisoft
gatunek: przygoda-akcja
premiera: 4.12.2009
Lokalizacja: brak
Dozwolona gra od: 12
gracze: offline 1, online 16
zalety: przebogata planeta, dwie zróżnicowane kampanie
wady: dwie mało rajcujące kampanie, brak cover systemu i lockowania, bezpłciowe i schematyczne misje
James Cameron nad Avatarem pracował dwanaście lat, a pierwszy film 3D zaatakuje kina już jutro. Developerzy z Ubisoftu na sklecenie growego odpowiednika mieli mniej czasu, a zapał z jakim podchodzili do pracy pozwalał mieć nadzieję, że wyjdzie z tego coś więcej niż miałki tytuł oparty o licencję. Jak jest w istocie?
Małym faux pas może być pisanie na początku recenzji o końcowej jakości produktu, ale nie zamierzam tego ukrywać – Avatar nie wyszedł tak, jak wyobrażali sobie to jego twórcy. Mimo szumnych zapowiedzi, obiecujących materiałów którymi karmiono media i mocarnego zaplecza w postaci bogatego świata, kilka rzeczy zwyczajnie tu nie zagrało. Najnowszy produkt sygnowany logiem Ubisoftu i jednocześnie pierwsza gra przeznaczona dla odbiorników 3D nie jest niemiłosiernym crapem. Avatar ma swoje momenty, jednak spapranych w nim aspektów przemilczeć nie można.
Offline